Ugrás a fő tartalomra
Széchenyi Terv Plusz, Építsük együt Magyarországot! Magyarország Kormánya, Az Európai Unió társfinanszírozásával
Széchenyi 2020

Autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrendszerinti személyszállítás 2026-2030 pályázat

2025.09.25.

Mórahalom Városi Önkormányzat (továbbiakban: Kiíró vagy Megrendelő) Mórahalom Város közigazgatási területén autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrendszerinti személyszállítás közszolgáltatási szerződés keretében történő ellátására pályázatot ír ki a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (továbbiakban személyszállítási törvény) 23. §-a alapján.

A pályázati eljárás lefolytatására a vonatkozó jogszabályok, így mindenekelőtt az Európai Parlament és a Tanács a vasúti és közúti személyszállítási közszolgáltatásról, valamint az 1191/69/EGK és az 1107/70/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló

2007. október 23-i 1370/2007/EK rendelete és a személyszállítási szolgáltatásokról szóló
2012. évi XLI. törvény rendelkezéseinek megfelelően, közbeszerzési eljárás jogszerű mellőzésével kerül sor.

1. Kiíró neve, címe, telefon- és telefaxszáma

Mórahalom Városi Önkormányzat

- cím: 6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1.

- adószám: 15726731-2-06

- bankszámlaszám: 11735115-15354477

- számlavezető bank: OTP Bank Nyrt. Dél-alföldi Régió, Mórahalmi fiók

- képviseli: Nógrádi Zoltán polgármester

- kapcsolattartó: dr. Tóth Krisztián jegyző

- telefon: +36-62/281-022

- e-mail: tkrisztian@homokhat.hu

2. Az eljárás tárgya

Mórahalom Város közigazgatási területén autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrendszerinti személyszállítás feladatainak és a hozzá kapcsolódó kiegészítő tevékenységek ellátása, mint például:

- jegy- és bérletértékesítés,

- általános ügyfélszolgálati kiszolgálás (pl.: panasztételi lehetőség),

- jegyellenőrzési és pótdíjazási tevékenység,

- megállóhelyi, végállomási és egyéb utastájékoztatási feladatok.

Általános ügyfélszolgálati kiszolgálás alatt Szeged Megyei Jogú Város közigazgatási területén lévő autóbusz-állomáson vagy ügyfélszolgálati irodában egész hónapban, munkaidőben rendelkezésre álló, az utazóközönség által igénybe vehető szolgáltatások értendők, például: jegy- és bérletárusítás, illetve Mórahalom Város közigazgatási területén lévő autóbusz-állomáson hónap elején (bérletváltási időszakban) rendelkezésre álló jegy- és bérletárusítási tevékenység, illetve telefonon elérhető call center jellegű szolgáltatás (pl. utasinformáció), illetve webes vagy e-mailes panasztételi lehetőség értendő.

A részletes követelményrendszert, az alkalmassági feltételrendszert, a pályázaton való részvétel feltételeit, valamint a pályázat benyújtásához szükséges információkat a Pályázati Kiírás és annak részeként a közszolgáltatási szerződés tervezet tartalmazza.

Pályázó által benyújtott pályázatban kizárólag a teljes tevékenységre lehetséges ajánlatot tenni, alternatív vagy részajánlat benyújtása nem elfogadott.

3. A szolgáltatás teljesítésének helye

Mórahalom Város közigazgatási területe.

4. A közszolgáltatási szerződés időtartama

Megrendelő a közszolgáltatási szerződést 2026. január 01. és 2030. december 31. közötti időszakra köti.

A szolgáltatás megkezdésének napja: 2026. január 01.

5. A pályázat benyújtásának határideje, módja, helye

- Határidő: 2025. december 05. 10:00 óra

- Módja: Zárt borítékban postai úton vagy személyesen.

- Hely: Mórahalmi Polgármesteri Hivatal

6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1. I. emelet 105. dr. Tóth Krisztián jegyző

6. A pályázatok bontása

A pályázatok benyújtását követően bontás következik, melyen Kiíró képviselőin és meghívottjain túl kizárólag a pályázatot benyújtók lehetnek jelen.

7. Az eredményhirdetés tervezett időpontja

2025. december 12.

8. Közszolgáltatási szerződés megkötésének tervezett időpontja

2025. december 31.

9. Elbírálás módja és szempontja

A Pályázati Dokumentációban meghatározott alkalmassági követelmények és bírálati szempontok alapján Megrendelő az összességében legelőnyösebb ajánlatot benyújtó Pályázóval köt szerződést. A részletes bírálati szempontrendszert a Pályázati Dokumentáció tartalmazza.

10. A Pályázati Dokumentáció beszerzésének feltételei

A Pályázati Dokumentáció megvásárlásának határideje: a pályázat benyújtásának határideje.

A Pályázati Dokumentáció megvásárlásának ára: 100.000,- Ft + áfa.

A Pályázati Dokumentáció ellenértékét Pályázó átutalással teljesítheti Mórahalom Városi Önkormányzat OTP Bank Nyrt. Dél-alföldi Régió, Mórahalmi fióknál vezetett 11735115-15354477 számú bankszámlájára. A Pályázati Dokumentáció az átutalás banki értesítőjének másolatával vagy elektronikus rendszerből nyomtatott igazolás felmutatásával vehető át munkanapokon munkaidőben (hétfő, szerda: 13:00-16:00 óra között, kedd, csütörtök, péntek: 08:00-12:00 óra között) a jegyzői irodában (6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1. I. emelet 105.).

A Pályázati Dokumentáció kérésre – az erre vonatkozó igény kézhezvételétől számított öt munkanapon belül – elektronikus vagy postai úton kerül megküldésre, amennyiben az ellenérték megtérítését a Pályázó igazolja.

A megvásárolt Pályázati Dokumentáció másra át nem ruházható. A Pályázati Dokumentáció megvásárlása előfeltétele a pályázati eljárásban való részvételnek. Közös pályázat (konzorcium) esetében egy Pályázati Dokumentáció megvásárlása elegendő valamely Pályázó részéről.

11. Pályázók köre

A pályázat nyílt. A pályázaton pályázóként részt vehetnek azon szolgáltatók, akik a személyszállítási törvényben és a vonatkozó jogszabályokban foglalt autóbuszos személyszállító engedéllyel rendelkeznek. Az Európai Gazdasági Térségen kívüli székhelyű szolgáltató a pályázaton részt vehet, ha székhely szerinti országban is biztosított a menetrendszerinti autóbusz-közlekedésben a nemzeti elbánás külföldiek számára.

A pályázat benyújtásával kapcsolatban bővebb információt Mórahalom város Jegyzője ad személyesen a 6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1., I. emelet 105. címen vagy a 62/280-022/119-es telefonszámon.

Mórahalom, 2025.09.25.

Nógrádi Zoltán sk.

polgármester

Mórahalom Városi Önkormányzat