Autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrendszerinti személyszállítás 2026-2030 pályázat
Mórahalom Városi Önkormányzat (továbbiakban: Kiíró vagy Megrendelő) Mórahalom Város közigazgatási területén autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrendszerinti személyszállítás közszolgáltatási szerződés keretében történő ellátására pályázatot ír ki a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (továbbiakban személyszállítási törvény) 23. §-a alapján.
A pályázati eljárás lefolytatására a vonatkozó jogszabályok, így mindenekelőtt az Európai Parlament és a Tanács a vasúti és közúti személyszállítási közszolgáltatásról, valamint az 1191/69/EGK és az 1107/70/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló
2007. október 23-i 1370/2007/EK rendelete és a személyszállítási szolgáltatásokról szóló
2012. évi XLI. törvény rendelkezéseinek megfelelően, közbeszerzési eljárás jogszerű mellőzésével kerül sor.
1. Kiíró neve, címe, telefon- és telefaxszáma
Mórahalom Városi Önkormányzat
- cím: 6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1.
- adószám: 15726731-2-06
- bankszámlaszám: 11735115-15354477
- számlavezető bank: OTP Bank Nyrt. Dél-alföldi Régió, Mórahalmi fiók
- képviseli: Nógrádi Zoltán polgármester
- kapcsolattartó: dr. Tóth Krisztián jegyző
- telefon: +36-62/281-022
- e-mail: tkrisztian@homokhat.hu
2. Az eljárás tárgya
Mórahalom Város közigazgatási területén autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrendszerinti személyszállítás feladatainak és a hozzá kapcsolódó kiegészítő tevékenységek ellátása, mint például:
- jegy- és bérletértékesítés,
- általános ügyfélszolgálati kiszolgálás (pl.: panasztételi lehetőség),
- jegyellenőrzési és pótdíjazási tevékenység,
- megállóhelyi, végállomási és egyéb utastájékoztatási feladatok.
Általános ügyfélszolgálati kiszolgálás alatt Szeged Megyei Jogú Város közigazgatási területén lévő autóbusz-állomáson vagy ügyfélszolgálati irodában egész hónapban, munkaidőben rendelkezésre álló, az utazóközönség által igénybe vehető szolgáltatások értendők, például: jegy- és bérletárusítás, illetve Mórahalom Város közigazgatási területén lévő autóbusz-állomáson hónap elején (bérletváltási időszakban) rendelkezésre álló jegy- és bérletárusítási tevékenység, illetve telefonon elérhető call center jellegű szolgáltatás (pl. utasinformáció), illetve webes vagy e-mailes panasztételi lehetőség értendő.
A részletes követelményrendszert, az alkalmassági feltételrendszert, a pályázaton való részvétel feltételeit, valamint a pályázat benyújtásához szükséges információkat a Pályázati Kiírás és annak részeként a közszolgáltatási szerződés tervezet tartalmazza.
Pályázó által benyújtott pályázatban kizárólag a teljes tevékenységre lehetséges ajánlatot tenni, alternatív vagy részajánlat benyújtása nem elfogadott.
3. A szolgáltatás teljesítésének helye
Mórahalom Város közigazgatási területe.
4. A közszolgáltatási szerződés időtartama
Megrendelő a közszolgáltatási szerződést 2026. január 01. és 2030. december 31. közötti időszakra köti.
A szolgáltatás megkezdésének napja: 2026. január 01.
5. A pályázat benyújtásának határideje, módja, helye
- Határidő: 2025. december 05. 10:00 óra
- Módja: Zárt borítékban postai úton vagy személyesen.
- Hely: Mórahalmi Polgármesteri Hivatal
6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1. I. emelet 105. dr. Tóth Krisztián jegyző
6. A pályázatok bontása
A pályázatok benyújtását követően bontás következik, melyen Kiíró képviselőin és meghívottjain túl kizárólag a pályázatot benyújtók lehetnek jelen.
7. Az eredményhirdetés tervezett időpontja
2025. december 12.
8. Közszolgáltatási szerződés megkötésének tervezett időpontja
2025. december 31.
9. Elbírálás módja és szempontja
A Pályázati Dokumentációban meghatározott alkalmassági követelmények és bírálati szempontok alapján Megrendelő az összességében legelőnyösebb ajánlatot benyújtó Pályázóval köt szerződést. A részletes bírálati szempontrendszert a Pályázati Dokumentáció tartalmazza.
10. A Pályázati Dokumentáció beszerzésének feltételei
A Pályázati Dokumentáció megvásárlásának határideje: a pályázat benyújtásának határideje.
A Pályázati Dokumentáció megvásárlásának ára: 100.000,- Ft + áfa.
A Pályázati Dokumentáció ellenértékét Pályázó átutalással teljesítheti Mórahalom Városi Önkormányzat OTP Bank Nyrt. Dél-alföldi Régió, Mórahalmi fióknál vezetett 11735115-15354477 számú bankszámlájára. A Pályázati Dokumentáció az átutalás banki értesítőjének másolatával vagy elektronikus rendszerből nyomtatott igazolás felmutatásával vehető át munkanapokon munkaidőben (hétfő, szerda: 13:00-16:00 óra között, kedd, csütörtök, péntek: 08:00-12:00 óra között) a jegyzői irodában (6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1. I. emelet 105.).
A Pályázati Dokumentáció kérésre – az erre vonatkozó igény kézhezvételétől számított öt munkanapon belül – elektronikus vagy postai úton kerül megküldésre, amennyiben az ellenérték megtérítését a Pályázó igazolja.
A megvásárolt Pályázati Dokumentáció másra át nem ruházható. A Pályázati Dokumentáció megvásárlása előfeltétele a pályázati eljárásban való részvételnek. Közös pályázat (konzorcium) esetében egy Pályázati Dokumentáció megvásárlása elegendő valamely Pályázó részéről.
11. Pályázók köre
A pályázat nyílt. A pályázaton pályázóként részt vehetnek azon szolgáltatók, akik a személyszállítási törvényben és a vonatkozó jogszabályokban foglalt autóbuszos személyszállító engedéllyel rendelkeznek. Az Európai Gazdasági Térségen kívüli székhelyű szolgáltató a pályázaton részt vehet, ha székhely szerinti országban is biztosított a menetrendszerinti autóbusz-közlekedésben a nemzeti elbánás külföldiek számára.
A pályázat benyújtásával kapcsolatban bővebb információt Mórahalom város Jegyzője ad személyesen a 6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1., I. emelet 105. címen vagy a 62/280-022/119-es telefonszámon.
Mórahalom, 2025.09.25.
Nógrádi Zoltán sk.
polgármester
Mórahalom Városi Önkormányzat